Wolny internet – długo otwierające się strony internetowe

Jeśli w swoim domu masz problem z otwieraniem stron w przeglądarkach Mozilla Firefoxa/Google Chrome/Internet Explorer, należy w pierwszej kolejności sprawdzić czy problem nie leży po stronie dostawcy internetu bądź strony, którą odwiedzamy. Należy wejść na inne strony i przetestować ich dostępność. Upewnić się poprzez sprawdzenie na innym komputerze lub telefonie czy tam także występuje problem.

Jeżeli upewnimy się, że problem nie leży po stronie dostawcy internetu, należy sprawdzić inne możliwe przyczyny zwalniającego internetu.
Prędkość pobierania oraz wysyłania danych można sprawdzić na ogólnodostępnych stronach służących do pomiaru prędkości łącza, a następnie porównać z wartościami deklarowanymi przez providera (dostawcę/ISP) internetu. Podczas testowania należy odłączyć pozostałe komputery (lub urządzenia) od internetu, tak aby nie zakłócały wyników pomiaru.
Dodatkowym sprawdzianem poprawności działania internetu w systemie może być użycie narzędzia ping. Najpierw można zbadać połączenie z serwerem o wysokiej niezawodności (np. google.com) i pewności działania. Jeśli połączenie nie powiedzie się, należy zweryfikować czy protokoły modelu TCP/IP są zainstalowane i działają poprawnie, poprzez spingowanie adresu loopback/localhost (najczęściej 127.0.0.1). Można również przeprowadzić diagnozę w kierunku innego komputera w sieci, bramy wyjściowej i/lub routera.

Kolejną przyczyną odczuwania, że internet jest lub nie otwierają się strony, mogą być wirusy/spyware. Komputer może być zainfekowany, na co wskazywałoby długie ładowanie stron, to że komputer długo się uruchamia oraz zamyka, a także szybkość otwierania programów korzystających z internetu. Innymi symptomami mogą być wyskakujące reklamy, nawołujące do zainstalowania jakiegoś programu w celu ochrony komputera, bądź jego naprawy. Należy upewnić się, że baza sygnatur wirusów w programie antywirusowym jest aktualna, oraz że jego silnik również jest w najnowszej wersji. Przeskanowanie całego systemu programem antywirusowym również jest wskazane.

Często, gdy strony internetowe powoli się wczytują, powodem może być sama przeglądarka. Dlatego warto wziąć ją najpierw pod lupę, aby wyeliminować z kręgu podejrzanych. Należałoby wyczyścić pamięć podręczną (cache). Można zastanowić się nad przywróceniem ustawień fabrycznych/domyślnych w przeglądarce. Wtyczki bądź rozszerzenia zainstalowane w programie do przeglądania internetu również mogą mieć znaczący wpływ na komfort korzystania, lepiej wyłączyć je na czas testów. Istnieje możliwość, że w przeglądarce bądź systemie ustawiony jest serwer proxy, przez który przechodzą wszystkie połączenia, to również należy sprawdzić.

Istnieje również możliwość, że w tle systemu operacyjnego włączone są i działają programy do wymiany danych (P2P – peer-to-peer), które w znaczący sposób obciążają łącze, przez co zostawiają wąskie gardło dla pozostałych aplikacji, w tym przeglądarki przez co strona internetowa nie działa. Należy przyjrzeć się prawej części paska zadań systemowego (obok zegara), sprawdzić czy nie ma uruchomionych programów pobierających dane, a następnie wyłączyć je.

Do analizy wykorzystania łącza mogą posłużyć również takie programy jak netstat bądź TCPView.

Dlaczego warto skorzystać z naszych usług?

100% bezpieczeństwa
ponad 2000 wykonanych usług
gwarancja 7 dni
czas wykonania poniżej 1 godziny